Bette Davis gehörte zu den Letzteren, verließ sich aber nicht allein auf ihr Charisma; das Handwerk erlernte sie nach und nach. Haben Bette Davis und Joan Crawford jemals gestritten während der Dreharbeiten zu Was geschah wirklich mit Baby Jane? [53], Following the attack on Pearl Harbor, Davis spent the early months of 1942 selling war bonds. She was noted for playing unsympathetic, sardonic characters, and was famous for her performances in a range of film genres, from contemporary crime melodramas to historical films, suspense horror, and occasional comedies, although her greater successes were in romantic dramas. Später beschrieb sie ihn mehrfach als die Liebe ihres Lebens. oder Preisvorschlag. So soll Produktionschef Carl Laemmle junior gesagt haben, sie hätte „in etwa so viel Sexappeal wie Slim Summerville“. (1962), after Joan Crawford showed interest in the script and considered Bette for the part of Jane. [6], 1926 sah Davis am Repertory Theatre in Boston eine Theaterproduktion von Henrik Ibsens Die Wildente mit Peg Entwistle in der Hauptrolle. Mai 1937: Another Language (Lux Radio Theatre; gemeinsam mit, 28. Ruth Elizabeth Davis, known from early childhood as "Betty", was born on April 5, 1908 in Lowell, Massachusetts, the daughter of Harlow Morrell Davis (1885–1938), a law student from Augusta, Maine, and subsequently a patent attorney, and Ruth Augusta (née Favór; 1885–1961), from Tyngsboro, Massachusetts. The British press offered little support to Davis, and portrayed her as overpaid and ungrateful.[39]. During the same time, she tried television, appearing in three episodes of the popular NBC Western Wagon Train as three different characters in 1959 and 1961; her first appearance on TV had been February 25, 1956 on General Electric Theatre. "[12] She auditioned for admission to Eva Le Gallienne's Manhattan Civic Repertory, but was rejected by Le Gallienne, who described her attitude as "insincere" and "frivolous". I would rather watch Miss Davis than any number of competent pictures. [84] Mehrere Freunde und Anhänger von Bette Davis bezeichneten die beschriebenen Erlebnisse als inkorrekt und Mike Wallace veranlasste die Wiederholung eines 60-Minutes-Interviews mit B. D. Hyman, das einige Jahre zuvor aufgezeichnet worden war. [102] Where Love Has Gone (1964) was a romantic drama based on a Harold Robbins novel. Anschließend spielte Davis noch in dem Fernsehfilm All Summers Die (1986) mit sowie in Lindsay Andersons Wale im August (1987), wo sie die blinde Schwester von Lillian Gish verkörperte. Das Verhältnis zwischen Davis und ihrer Tochter B. D. Hyman verschlechterte sich in dieser Zeit, denn Hyman wollte ihre Mutter der christlichen Erweckungsbewegung zuführen. She was again nominated for an Academy Award, and critics such as Gene Ringgold described her Margo as her "all-time best performance". Sie kämpfte stets mit Vehemenz gegen die Restriktionen des Studiosystems und um gute Rollen und mehr Mitspracherechte bei der Auswahl der Filmrollen. Damit das Projekt überhaupt realisiert werden konnte, verzichteten beide Hauptdarstellerinnen zunächst auf einen Teil ihrer Gage, handelten im Gegenzug aber eine prozentuale Gewinnbeteiligung aus. Davis was the co-founder of the Hollywood Canteen, a club venue for food, dancing and entertainment for servicemen during World War II, and was the first female president of the Academy of Motion Picture Arts and Sciences. 1952 folgte die Adoption eines Jungen namens Michael. [112], During this time, her relationship with her daughter B.D. Bette also said Joan was a good, professional actress, but cared a lot about the way she looked, and her vanity. Charles Brackett | 578.000 US-Dollar und gab sie anschließend der Academy of Motion Picture Arts and Sciences zurück. In letzterem spielte sie die sechzigjährige Elisabeth I., obwohl sie zu Beginn der Dreharbeiten selbst erst 31 Jahre alt war. [20] Davis’ nächste Rolle in Meine Kinder – mein Glück (1931) war allerdings zu klein, um damit Aufmerksamkeit zu erregen, und auch kleine Nebenrollen in Waterloo Bridge (1931) und Way Back Home (1932) verhalfen ihr nicht zum Durchbruch im Filmgeschäft. "Bette Davis Debut", Broadcasting-Telecasting, 2 January 1956, 81. Der Film brachte Davis ihre erste ernstzunehmende Anerkennung in Hollywood ein. Jahrhunderts, hinter Katharine Hepburn. 2. 1 of 8. The academy's nomination and winner database notes this under the 1934 best actress category and under the Bette Davis search. The First Day of Issue celebration took place September 18, 2008, at Boston University, which houses an extensive Davis archive. Chords. [9][10] Her patrol won a competitive dress parade for Mrs. Herbert Hoover at Madison Square Garden. She accepted roles in the television miniseries The Dark Secret of Harvest Home (1978) and the theatrical film Death on the Nile (1978), an Agatha Christie murder mystery. [11], Cukor und Davis hatten während ihrer Zusammenarbeit ein angespanntes Verhältnis. In 1999, Davis placed second behind Katharine Hepburn on the American Film Institute's list of the greatest female stars of the classical Hollywood cinema era. 1 of 22. Die Familie war protestantischer Konfession und hatte englische, französische sowie walisische Wurzeln. Der Presse ließ dies Raum für Spekulationen, dass sie möglicherweise für die Rolle der Scarlett O’Hara in der Verfilmung von Vom Winde verweht vorgesehen sei. Davis later commented: "There are few accomplishments in my life that I am sincerely proud of. [130] In 2006, Premiere magazine ranked her portrayal of Margo Channing in the film as fifth on their list of 100 Greatest Performances of All Time, commenting: "There is something deliciously audacious about her gleeful willingness to play such unattractive emotions as jealousy, bitterness, and neediness. [101] Eine Ausnahme bildete zum Beispiel der zeitgenössische Boxfilm Kid Galahad – mit harten Fäusten, hier konnte sie sich auch beim männlichen Publikum einen Namen machen. Ich glaube, es wird eine stürmische Nacht. And I'd always hear her described by that awful word, feisty."[117]. Auch die Pläne, an der Seite von Joan Crawford und Gary Cooper in der Verfilmung von Edith Whartons Ethan Frome mitzuwirken, scheiterten an Davis’ Weigerung. The script was rewritten to place more emphasis on Barbara Carrera's character, and the reworked version was released after Davis' death. Während des Zweiten Weltkriegs gründete sie mit anderen Schauspielern die Hollywood Canteen. The film was a considerable success, and brought renewed attention to its veteran cast, which included Joseph Cotten, Mary Astor, Agnes Moorehead, and Cecil Kellaway.
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